21 September, 2010

MERIAHNYE RAYER'2010

Masa rayalah yang aku nanti2kan untuk menibai biskut tat gulung..yang rupa macam ulat bulu tu..Aku beli untuk aku sorang tibai..Uii nikmatnya..Tahun ni lagi nikmat bila isteri bosku memberi segulung Kek Gulung Coklat Nuttella yang merbelesss..lelehhhhhh...Cuba tengok gambo kek tu kat bawah nie..Pakat telan air liur ajerlah yer hahaha..Sebatang tu 18henggit tau..tapi memang berbaloi dgn reganya pasal kesedapannya masih terasa melekat ditekak selama berminggu2 gitu..hahahaha..Asben aku yg tak berapa suka kek pun leh mintak aku tanyakan kalau ada lagi kek tu...hehehe..Cam tau2 ajer memang daapt lagi sebatang wooo hahahahah..Sayangglah Kak Sue!!!






















Cakap pasal shopping raya plak. Ramai orang yang dah bershopping sebelum posa lagi untuk mengelakkan terjadinya insiden pengsan sewaktu bershopping atau kes ponteng posa kerana tak larat dan sebagainyalah..baguih2..tapi untuk tahun ni aku ternyata masih mengekalkan acara bershopping dan tunjuk2 1-2minggu sebelum raya..Ini kes tunggu gaji masuk jugaklah nie..hahahaha..Tahun ni company tak declare apa2 pun..Tak kisahla..Berayalah ala-kad gitew.. Dapat sorang sedikit udahler.. kira pakat tunjuk pun yang memurah kat Jalan TAR tu..Murah memang murah..tapi kena pastikan datang awai..kang dah berasak2 cam orang tawaf plak..huhuhu..Dan aku bersama asben memang telah berada di lokasi serbuan seawal 8.30pagi..pagi kan?? tapi orang dah ramai yg beratur dah kat SOGO ngalahkan depa plak yang bukak kompleks membeli belah tu huhuhu..Solat Subuh kat situ gak gamaknya..Tapi cuaca memang cantikkk..mendung ajer..Aku hantar anak2 kat Taska, senang aku bershopping kalau tak mereka kemana, barang nak beli kemana..So jangka masa 5jam tu memang habes baik digunakanlah..cam rancangan Explorace plak lagaknya..Satu hari settle semua untuk raya..

Tahun nie aku cuti awai 2 hari..Hari Rabu 08.09.10 aku balik dah meninggalkan opisku yg tengah kelam kabut cam kapal Titanic nak tenggelam adanya hahaha..Kira nasiblahkan sebab mood raya melebihi segala-galanya tu konon..Alasan yg agak baik hahaha...memang tak sabar nak balik..pasai tahun nie dijangka tahun paling meriah..meriah yg dimaksudkan adalah terkumpuinya semua ahli keluarga ku yg ber-6..( dah bunyi cam citer Nam Jahanam plak hahahaha.. bukan yer jgn memain..kang aku anto mercun kang kaasi letup korang nyer mulut hahahaha )..Ku sangkakan kami adik beradik yang ber-6 ajer yang akan berkumpui..rupa2nya ramai lagi yang aku tak sangka2 telah berada dikampung ku Sg.Dulang...Wah!! memang meriahlah rayer ini tahun.. Mak2 sedaraku atau lebih glamour dgn panggilan pangkat "ENDA" belaka..Enda Ja, Enda Nun dan Endah Yah dan anak2nya merangkap sepupu2 ku lah tu..dah besor panjang korang yer..jumper pun setahun sekali..tapi tahun lepas mana ader jumpa..uhuhu kira macam balas dendam plak bunyiknya ekk....Wahwahwahwah..memang kasi gegarlah umah Tok Aji kakakaka..meriah meriah meriah..

Bila dah besor panjang ni..buat plak yang dah berkeluarga..raya lebih meriah buat budak2..ala anak2..mak dan abah cuma memeriahkan raya anak2 gitew..tapi semua tu salah salah salah belaka..raya ni kira utk semualah..meriah tu pun memacam jenis..setiap individu mentafsirkan dgn cara yg berbeza..itu ajer..aku rasalah..

No comments: