24 June, 2010

SELAMAT HARI BAPA....ABAH..

Masa aku kecik-kecik aku cukup rapat dengan Abahku..apa-apa pun Abah ajer..almaklumlah aku pun anak pompuan dia yg paling kecik..konon-kononnya manjalah tu..hehehe dengor di Abah aku mesti geli geleman dia kuikuikui..kan Abah aku tu garang..memang takut kami adik beradik dulu nie..bukan takut..segann hehehe... segarang-garang tu pun aku tau dalam hati ada taman weyy.. Lepas aku akil baligh gitu aku rasa tak berapa kerap sembang-sembang ngan Abah..Abah aku pun kalau nak saound dari kejauhan ajerla.. yang aku rasa dia pikir..pepandai akulah pikir kata-kata sinis dia yang lagi berbisa tu..huhuhu..Banyak pengorbanan yang Abah aku buat sampailah aku dah berkeluarga dan anak dua orang ni.. Abah aku seorang yang kuat semnagat..tengok ajer dia masih kuat dan alhamdullillah tidak ada penyakit apa-apa..Yerlah Abah aku orang yang kuat bekerja..kerja kat kebun sawit dia tulah..sambil dibantu oleh Azam adik aku dan konco-konco yang lain..heheh bunyik cam kongsi gelap plak kuikuikui..

Seumur hidup aku, aku tak pernah ucapkan Selamat Hari Bapa..apatah lagi Selamat Hari Jadi.. huhuhu aku tak taupun bila tarikh lahirnya..( apa punya anaklah aku ni )..sebab pernah aku tanya Abah aku dia pun tak tau bila tarikh keramat dia dilahirkan huhuhu..tak terkata aku dibuatnya..Takperla Abah..La rasa tarikh-tarikh tu tak berapa nak penting sekarang nie.. Sebab apa yang penting, La sentiasa mendoakan yang terbaik untuk Abah, diberi oleh-Nya kesihatan yang baik dan berpanjangan, di permudahkan segala urusan di dunia dan di akhirat, di murahkan rejeki. Moga Abah sentiasa berada di bawah lindungan dan perliharaan-NYA. Amin. Mungkin abah aku tak baca semua nie..Aku memang sayang sangat kat abah aku..Maafkan segala kesalahan yang La buat yang mungkin menggores hati abah dan membuat abah risau sentiasa...Kalau boleh tiap hari nak ajer bersalam mintak maap. Rasa macam banyak sangat dosa aku kat abah aku ni. Dan sekarang ni aku teringin sangat nak peluk Abah!!..huhuhu

# Nota kaki ciksue : Untuk mereka yang bergelar Abah/Ayah/Papa/Walid/Daddy atau apa jua panggilannya pun..SELAMAT HARI BAPA.. Jadilah bapa contoh yang baik untuk anak-anak. Sayangilah bapa, sentiasa mendoakan kebahagiaan mereka di dunia dan di akhirat kelak. Sebagai anak, lakukanlah yang terbaik untuk mereka... Kalau takder mereka korang takder kat dunia ni..Ingat tu!!

No comments: