11 March, 2010

MEHH BERPANTUN....MEHH PIKIR2

MASUK PAGI..BALIK PETANG.. DAPAT GAJI..BAYAR HUTANG!!
Bunyik macam pantun 4 kerat plak hehehe. Tidak dinafikan anda seorang yang sangat rajin. Tidak kira siang atau malam, anda bekerja tanpa mengira masa. Namun, walau sekuat manapun anda bekerja, pendapatan anda masih juga berada di tahap yang sama. Hutang semakin banyak, tapi malangnya gaji tak juga bertambah. Bos semakin kaya, tetapi anda tetap macam tu juga atau paling sedihnya semakin merundum . Adilkah semua ini? Emmm...

BELAJAR TINGGI SAMPAI IJAZAH.. DAPAT KERJA KERJA GAJI RENDAH!!
SYABAS!! Anda tekun belajar sehinggalah mendapat segulung ijazah.Apabila tamat pengajian, anda gagal untuk mendapat pekerjaan yang setaraf dengan kelulusan anda.Terdapat seramai 20-30 ribu orang menganggur setiap tahun. Apakah peluang anda untuk bersaing? Sampai bila anda nak bergantung pada kedua IBU BAPA anda?

KERJA HEBAT.. GAJI PUN LEBAT.. JADUAL PADAT..BALIK PUN LEWAT!!
Kerja anda seringkali memerlukan anda untuk pulang lewat dan bekerja pada hujung minggu. Anda juga perlu outstation dan terpaksa berjauhan dengan keluarga tersayang.Jika keadaan ini berterusan, mana mungkin anda dapat luangkan masa dengan mereka. Mahukah anda melihat anak anda membesar tanpa kehadiran seorang AYAH/IBU di sisi?

ORANG BELUM BANGUN.. ANDA SUDAH.. ORANG SUDAH TIDUR..ANDA BELUM!
Itulah adat orang berniaga. Kerja anda memang berat,
namun kadang-kala pendapatan anda tak setimpal dengan apa yang anda buat.
Modal tiap-tiap hari keluar, tetapi untung anda belum tentu.
Tiada cuti, tiada bonus, tiada rehat, tiada masa untuk keluarga.

SERONOKKAH HIDUP SEPERTI INI?
PILIHAN DI TANGAN ANDA... THINK POSITIF!!
IKHTIARKANLAH UNTUK MENCARI CARA MENCARI JALAN..ATAU TERUSKAN UNTUK BERADA DITAKUK YANG LAMA..


# Nota kaki ciksue: Peluang sentiasa ada..banyak cara kita boleh cari dan gunakan..Persoalannya Sanggup ke tak untuk memulakan langkah..Apa-apa pun all the best lah..

No comments: