12 March, 2010

TERINGAT MASA DULU (Bhg 4).. Rancangan Kartun

Masa zaman aku dulu antara kartun yang menjadi siulan dan tontonan mata aku... Banyak gak rancangan kartun tu..Tapi antara yang aku suka. Kita mulakan dengan "SMUFT". Korang ingat "SMUFT"? Spesis warna biru..Yang seluruh family dia dok bawah cendawan tu..memang comelll.. Mehh tengok kat bawah nie..comel kan..?? Aku takleh nak letak video kat sini..susah nak dapat..kena beli plak..hehehe. Lagi aku layan "RoadRunner". Memang santai kartun nie..tak faham omputeh pun leh tengok sebab dia takder dialog..sekadar "bib bib"..Sian Cayotte tu jenuhla nak dapat tangkap dia kan..tapi yang kelakarnya sampai guna dynamite tu..pandai-pandai..Ada lagi satu.."Woodywoodperker" si burung belatuk tu..hahaha..asik gaduh ajer ngan penembak ketot tu..heheh










Lagi aku layan "Voltron: The Defender of the Universe".Memang antara yang terbest..bunyik cam ganas ajer..tapi layan jugak beb yang ada 5 rimau ker peh tu cantum jadi robot.Tiap kali nak jadi ajer hero yang berlima nie cakap " Activate in and lock, dinoterm connected..blabla bla aku pun lupa" hehehehe. aku jumpa official site..buat yg tak pernah tengok intro kartun nie..meh layan..rindunya aku time kecik-kecik dulu..




Sekarang aku masih layan kartun-kartun nie, Korang suka gak layan kartun ker..hehehe mesti korang pelik kan umur cam aku nie masih suka layan kartun ngalahkan anak-anak aku plak..tapi serius weyy..aku terkadang suka gak nak berebut-rebut channel nak tengok kartun kegilaan ku hehehehe..kalau still tak dapat sure aku tagan depa ngan coklat ker jajan apa-apa ker..janji dapt tengok..tapi aku tak heiranlah sekarang nie rancangan kartun kat astro selalu berulang-ulang..jadi aku tak sangatla nak berebutnya..Antara kartun yang aku layan habes sekarang dan memang aku santai tengok..dan leh hilang stress ooo..korang tak caya?? ni ada aku selitkan antara gazet kartun-kartun yang aku layan. Kartun yang tak berdialog over..memang leh hilang stress!!

BEST NI: "SHAUN THE SHEEP"


SHAUN = kambing biri2 yang bijak hehehe.. I like!!

NI PUN BEST LAYAN: "OGGY & THE COOCROACH"


OGGY ni kucing yang hidup mewah.Walaupun kadang nampak over dan tak logik ( ala kartun ..tak perlulah logik2 nie pun ) dok ngan 3 elor lipas yang..makk aii..nakal giler..takleh tengok oggy tu aman..tapi tiba suatu masa mereka nie berkawan baik..walaupun jarang-jarang berlaku..cubalah korang layan..best oooo

Rancangan kartun nie bagi aku tak semestinya untuk kanak-kanak bawah umur ajer. Untuk yang atas umur cam aku nie pun leh layan dan aku rasa sangat enjoy..Kadang mengelekek aku sorang-sorang..sambil diperhati oleh anak-anak aku..hhahahahaha

No comments: