19 March, 2010

Mesti BACA ni: MENEROBOS SEMPADAN DIRI

Penulis :
Dato' Dr.Haji Fadzilah Kamsah
Haji Muhammad Zakaria
Zizi Azlinda Yusof

Diterbitkan oleh :
Telaga Biru Sdn Bhd


Korang kena baca buku nie.. Antara isi kandungan buku best ni termasuk tentang 22 PETUA-PETUA MENEROBOS SEMPADAN DIRI...Yang korang kena tahu..

Isinya...
"Diri anda sebenarnya mampu melakukan "wonders" lebih dari apa yang anda sangkakan. Apa yang minda anda mampu bayangkan, anda mampu milikinya. Tetapi diri anda sering diselubungi tembok yang menghalang anda dari mencapai cita-cita tersebut. Kadang-kadang anda takut gagal. Sejarah lampau juga menghantui langkah anda. Mungkin juga anda jahil. Atau sasaran terlalu kabur untuk anda fokus. Di satu segi mungkin anda kurang sumber. Mungkin juga hati anda bersarang dengan sifat bodoh sombong atau pentingkan diri."

Lagi isinya..
"Kehebatan diri anda perlu dieksplotasi. Baiki diri. Kumpulkan kawan-kawan dan ajak sama membina suasana yang memberangsangkan. Terus memotivasikan orang lain. Tingkatkan produktiviti dan berbaik sangka dengan orang lain. Miliki kemahiran berinteraksi dan susun kerja anda dengan tersusun. TANGKAP SEGERA PELUANG YANG DATANG DAN AKHIRNYA BERDOALAH KEPADA TUHAN"

Banyak lagi dalam buku nie..buat mereka yang mahu mencari panduan untuk menerobos sempadan diri. Tak rugi beli..walaupun aku hanya meminjam ajer buku nie hehehehe..

Selamat Membaca..

No comments: