09 February, 2010

korang kena dapatkan 1..

penah tak korang tengok air kat rumah jiran korang..rumah kawan2 korang ke rumah sapa2 lah.. Pernah takk??..tapi buat apa korang tengok air kat umah2 diaorang kan..dah takdok kerja ke apa..paling dekat korang tengok la air kat umah korang.. buat yang ada filter air tu aku rasa leh tgk result yg best kot.. ke macam mana..buat yang masih takder filter air..meh tengok sini..mehmehmeh...

tapi aku sarankan bagi yang rasa filter air tu tak perlu untuk korang..korang silap sebenarnya tu.. kenapa aku kata silap..sebab korang kena ada..wajib ada 1 filter air kat rumah..tak kiralah filter air apa brand pun janji filter air sebab apa lagi aku nak suka-suka cakap macam nie..ada sebablah aku cakap nie..

kalau kita fikirkan 20-30 tahun dulu mungkin filter nie tak berapa nak glamour dan sure orang tanya especially makcik pakcik tukan..apa kejadahnya filter tu bunyi cam "fill in the blank" ajer..so blank la makcik ngan pakcik tu kan..sian..sebab dulu aku rasa benda ni tak perlu sebabnya tak banyak pencemaran pun kat sungai..aku tau korang sure tanya apa kaitan sungai ngan air yang korang minum..itu korang cari sendiri apa kaitannya...aku rasa air yang banyak pun dari sungai laut gitu kan..takkan amik dari dalam tanah..gitu..carilah..sebab memang ada kaitan..nanti aku letakkan gambar spesis2 yang mungkin dan memang ada kat dalam air sungai yang di buat recycle utk jadi air kita minum tu..bunyik cam ngeri ajer kan...

aku selalu gak dapat ayat nie " dah bergelen-gelan air aku minum ok ajer tak sakit pun..!!" tanda seru aku buat sebab makcik tu memang nada nyindir ajer kat aku..tapi aku tak kisah dia nak cakap apa...ada lagi sorang mamat tu siap kata " eh elok ajer warna jernih cam dedulu..sedap ajer aku minum..tak jadi apa pun..korang jangan nak menipulah..pepandaila korang cakap...korang nak melakukan korang nyer barang ajer.!!" tanda seru lagi sebab dia memang berang bila aku cakap pasal air filter yang aku suh dia dapatkan satu.. aku tak kisahla dia nak beli ker idak filter-air bio aura yang aku nak propose kat dia tu..kalau dia nak beli brand lain pun itu hak dia tapi ..yang aku cuma nak bagi dia info tentang air yang digogok tiap ari tu....bukan dia ajer minum satu famili..anak2 kecik2 lagi...aku nak depa sedar..yerla aku pun dulu tak tau ..tapi bila terbukti..aku tengok air tu bersih jernih..tapi bila di salur dalam filter air..hahahah ko tgk la sejauh mana suci murni bersih korang kata tu...nanti aku tunjuk kat bawah nie roman dia.. roman tu bukan huruf roman..tapi lebih kepada bahasa perak yang bermaksud rupa..heheheeh

memang aku akui..tak pernah lagi keluar kat surat khabar kata ada orang mati minum air tak berfilter..hehehe ya!! itu memang secara langsung..tapi secara tak langsung ia leh effect gak organ dalam badan kita nie sikit..sikit sikit sikit..yang lama2 jadi bukit..tapi apa plak kena mengena ngan bukit plak hehehe.. itu perumpamaan..

meh tengok rupa filter air rumah aku nie...walaupun dah lama tapi gambar dia segar dalam memori pc aku ni.. filter air rumah jiran2 nanti aku tunjukkan jugak..yerla nanti korang kata aku tipu plak..heheheheh

masa memula pasang dulu cantik macam nie ( harap maaf yer gambo masa memula dulu tak sempat nak shot..almaklumla teruja nak pakai filter air la konon..cehh!! )



5 minit pertama.............




5 minit kedua...............



ni dah 15 min..korang tengok la betapa " suci murni jernih" yang korang katakan tadi ni..



dan nie lepaih 2 jam..........



Ni dah sehari dah.....













Ni rumah aku yang aku korang kategorikan sebagai "jernih" tadi tu..baru 2 jam korang tengoklah result dia..kalau berjam-jam..berhari-hari..berbulan-bulan..agak2 boleh imagine tak macam mana rupa filter putih tu bertukar color kuning ke coklat ke coklat hijau-hijau gitu...( Tapi rasa aku air kat rumah korang memang "jernih"..dah check ke?? ) aku bukan nak melawak atau nak tambah perisa bagi bunyik ngeri tekak korang..tapi ia memang kenyataan..aku dah ditunjuk dengan 1 filter air yang dah berlendir dan berbau lagi..dari kejauhan sedepa dah terbau tau kehanyiran dia tu huhuhu....Sungguh I tell U

mungkin ada yang masih meragui info yang aku bagitau nie..tapi tak kisahla..buat yang dah ada filter air..well-done..korang buat langkah bijak dengan adakan 1 dirumah korang...buat yang masih tercari-cari filter air..leh dapatkan dari aku..kos penghantaran percuma siap pasang lagi kalau korang nak... ( KL & Selangor ajer buat masa ni )

Harga hanya RM2,080.00 sahaja..Mahalkan!! tapi kalau dibandingkan dengan produk HEBAT BIO-AURA ni memang takder tandingan...Bukan nak kata plak...tapi nak kata gak...Rasanya sparepart dia lagi murah berbanding dengan yang lain...hehehehe. Anyway banyak brand yang ada di pasaran so pilih la yang terbaik cam BIO-AURA ni dan termampu..janji ada 1 filter air kat umah korang..

# Nota kaki ciksue : Ada sorang nie masa aku sarankan dapatkan 1 filter air BIO-AURA nie selalu dok kata takder duit nak beli..ayat dia sama cam setahun lepas..Takder duit..takder duit..takder duit..agak-agak bila la nak berduit nya..Bukan pasal filter air yang aku nak tekankan disini..tapi pasal duit tadi.. pikir pasal tak cukup duit ajer tu..aku ada peluang untuk yang sentiasa tak cukup duit dan banyak komitment..meh kongsi..

No comments: